تحول بنیادین در صدور گواهینامه رانندگی اولویت سال 91
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار ' اسكندر مومنی ' امروز دوشنبه در نشست خبری افزود: عامل انسانی یكی از چهار عامل مهم تلفات حوادث رانندگی است بر این اساس در صدور گواهینامه های رانندگی بازبینی مجدد می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 90 برای كاهش آمار تخلفات گفت:اگر چه در مجموع تخلفات حادثه ساز كم شده است، اما سبقت غیر مجاز هنوز جزو تخلفاتی به شمار می رود كه آمار آن افزایش دارد.

مومنی گفت: در ایمنی خودرو در سال 90 حركت رو به جلویی داشتیم اما پراید ، وانت پیكان و وانت نیسان بیشترین تصادفات را در سال 90 به خود اختصاص دادند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود:از نظر تلفات حوادث رانندگی هم اكنون به اندازه میانگین جهانی هستیم ( به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه هشت نفر ) و دیگر ایران جزو كشورهای نخست در این زمینه نیست.

وی اضافه كرد: از نظر استانی نیز در همه استانهای كشور با كاهش تلفات روبرو بودیم به جز استان بوشهر كه 8/0 درصد افزایش آمار در این زمینه داشته است.

وی در ادامه افزود: در دوماهه اول امسال نیز روند كاهش تلفات ادامه داشته است اما روند لحظه ای تقاضای سفر و خودرو كه همراه با توسعه زیرساخت ها نیست، نگرانی هایی را به وجود آورده است .

مومنی تصریح كرد: مجموعه قوانین كشور در خصوص بازدارندگی رفتار متخلفان موثر بوده است اما در خصوص تكالیف دستگاه ها و حقوق مردم، قوانین كارایی لازم را ندارند، باید قوانین بازدارندگی لازم برای دستگاه های ذی ربط وجود داشته باشد.

رییس پلیس راهور ناجا نهادینه كردن قانون جدید و گسترش سیستم های هوشمند در راههای كشور را از دیگر برنامه های سال 91 عنوان كرد و گفت: درسال 91 دو هزار كیلومتر از راه های كشور به سیستم كاملا هوشمند مجهز خواهد شد.

مومنی با بیان اینكه پلیس توانست سرعت را در كشور مدیریت كند، افزود: از ابتدای سال تا كنون متاسفانه بر اثر 327 فقره سبقت غیر مجاز 514 نفر در تصادفات رانندگی كشته شده اند ضمن اینكه 478 نفر نیز به علت وقوع 427 مورد تصادف و توجه نداشتن به جلو جان خود را از دست داده اند.

رییس پلیس راهور در خصوص واردات خودرو 'مازراتی' و شماره گذاری آن از سوی پلیس گفت: این خودروی چندصد میلیونی مجوزهای ورود را گرفته است اما پلیس تا كنون آن را شماره گذاری نكرده است.

سردار مومنی افزود :برای ما نیز جای سووال است كه ورود این خودروی گرانقیمت در سال تولید ملی چه دغدغه ای را از مردم رفع می كند؟

وی در پاسخ به سووال خبرنگاری در مورد بستن راهها از سوی سازمان راهداری، گفت: وظیفه بستن راهها بر عهده پلیس است اما هماهنگی های لازم با سازمان راهداری انجام می شود.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: در مورد بسته شدن جاده هراز نیز در این مورد اشتباهاتی رخ داده است كه به زودی این مشكل رفع و طی امروز یا فردا جاده هراز بازگشایی می شود.

سردار مومنی با اشاره به اعلام اول تیر ماه برای جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده گفت: این اعلام به منزله جلوگیری از تردد و برخورد پلیس نیست و راه حل های دیگری در این باره پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت:دولت پس از آن مصوبه، مصوبه دیگری را تصویب كرد كه تسهیلاتی را برای دارندگان خودروهای فرسوده قائل می شود ما نیز می دانیم كه بخشی از زندگی افراد به وسیله این خودروها می گذرد.

وی با بیان اینكه موارد توقیف در قانون مشخص است گفت :جلوگیری از تردد خودروها سیاست كلی دولت نیست. توقیف آخرین مرحله برخورد با این خودروها است در صورتیكه راه های بسیاری از جمله رایزنی در مورد تغییر زمان فرسودگی وجود دارد.

رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سووال خبرنگار دیگری در مورد عوامل افزایش تلفات در راه های روستایی، با بیان اینكه نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی یكی از این علت ها است، گفت: با توجه به آسفالته كردن راه های روستایی سرعت خودروها در این مسیرها افزایش یافته است و متاسفانه دستگاه های امدادی همانند پلیس، اورژانس و سازمان راهداری در راه های روستایی كمتر حضور دارد. برای جبران خلاء های موجود در راه های روستایی پلیس راه روستایی كار خود را از سال گذشته آغاز كرد.

اجتمام **1313**1379**7029





:: برچسب‌ها: بهار , ایالات متحده , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: